Werkwijze

Je hebt een verhaal te vertellen, nu de juiste woorden nog vinden. Hoe je dat doet? Werk samen met een freelance tekstschrijver – en dat ben ik. Of je nu teksten nodig hebt voor website, brochure, nieuwsbrief, personeelsblad, offerte, social media of ander communicatiekanaal. Ook als je je huidige teksten eens onder handen wil laten nemen. Ik werk bovendien zoals jij dat prettig vindt – dichtbij of van een afstand – en sluit op jouw agenda aan.

Waarom een tekstschrijver?

Iedereen kan schrijven. Toch kan niet iedereen overtuigend schrijven. Dat is mijn specialiteit. En met tekst kun je veel bereiken. Offline en online. Belangrijke informatie geven, meer bezoekers naar je website trekken, meer klanten binnenhalen. Slechte tekst kan fataal zijn. Pakkende teksten zorgen juist voor positief resultaat. Onderscheid jezelf!

Wat doet een tekstschrijver?

Als tekstschrijver ben ik vooral je partner in het bereiken van het gewenste resultaat. Ik kan dan ook niet zonder jouw input. Natuurlijk krijg je van mij ook advies en denk ik met je mee. We werken tenslotte samen aan jouw teksten.

Dit is ons traject:

  • Als eerste hebben we contact over de omvang van jouw opdracht. Wat heb je globaal aan tekst nodig, wanneer moet dat af zijn en welke afspraken maken we over de kosten? Je ontvangt een opdrachtbevestiging, inclusief planning.
  • Na akkoord volgt de inhoudelijke briefing, het denkwerk dat voorafgaat aan het tekstschrijven. Belangrijke vragen gaan over de doelgroep en het doel van je tekst, zoals:
    – Aan wie wil je jouw verhaal vertellen en wat zijn hun belangrijkste kenmerken?
    – Op welke informatie zitten zij te wachten en/of welk probleem los jij voor ze op?
    – Welke boodschap wil je overbrengen? Waarom moet je doelgroep bij jou zijn en niet bij de concurrent?
    – Welk doel wil je bereiken met je tekst?
    – Welke tekstvorm heb je zelf in gedachten?
    Daarna maken we afspraken over aspecten als stijl, toon en lengte van de teksten. Kijk naar je doelgroep en naar je jezelf. Niet alleen: hoe wil de doelgroep aangesproken worden? Maar ook: hoe wil ik mijn doelgroep aanspreken, hoe wil ik mezelf profileren?
  • De briefing en onze afspraken maken we per mail, telefonisch of persoonlijk; wat jij wil. Ik vat alles voor je samen in een document.
  • Met jouw input ga ik aan de slag. Ik schrijf een eerste concept, waar jij vervolgens je feedback op kunt geven. Ik verwerk je feedback of geef onderbouwd een tegenadvies. De feedbackrondes gaan door totdat jij tevreden bent.
  • Als je wilt, zet ik de teksten voor je online of zorg ik – in samenwerking met een webdesigner – voor de opmaak.

Ik werk doelgroepgericht

Teksten schrijven of corrigeren doe ik met de lezer in gedachten – jouw doelgroep – en met jouw kwaliteiten in mijn achterhoofd. Ik match (samen met jou) wat jij wil vertellen (boodschap) en wat je ontvanger nu echt graag wil lezen (informatie). Niet gericht op de zender, maar op de ontvanger.

De reden is simpel: lezers zijn altijd bezig met zichzelf. Jij en ik ook. Geef de voordelen van je dienst of product, en we zijn eerder geneigd om bij jou te kopen. Geen lange verhalen, maar pakkende teksten met resultaat. En nee, makkelijk is dat niet. Wel het allerleukste aan mijn vak.

100% inzet voor resultaat

Ik werk enthousiast en vol overgave, want dat kenmerkt de passie voor mijn werk. Zoals betrokkenheid, verantwoordelijkheid en inlevingsvermogen mij als persoon kenmerkt. Met als resultaat een product waar jij achter staat en waar je doelgroep zich in kan vinden.

Meer weten? Stuur je bericht naar Marloes Nijland – Tekstschrijfster. Of lees mijn persoonlijke verhaal.

Elke 6 weken nieuwsbrief ontvangen?

[contact-form-7 id="679" title="Email formulier"]

Met welk verhaal kan ik jou helpen?

Stuur je e-mail naar info@tekstschrijf-ster.nl. Dan neem ik zo snel mogelijk (telefonisch) contact met je op.

Brenda Dekkers

2x Woordwaarde

Als je Marloes een tekst voor je laat schrijven, dan kun je ervan uitgaan dat je een doortimmerd, kloppend en fijn verhaal krijgt. Met de juiste boodschap, toon en/of zoekwoorden. Ze neemt je wensen net zo serieus als haar vak. Dat komt er nou van als je zo’n sensitief, intelligent en hard werkend mens bent als Marloes. Kortom: het is een plezier om met haar te werken.

Manon

SourceRepublic

‘Marloes verdiept zich in ieder onderwerp (finance, fashion, food, lifestyle, travel) waardoor ieder artikel van hoogwaardige kwaliteit is en geheel voldoet aan de wensen van de klant. Daarbij houdt zij zich altijd aan de briefing en levert waar nodig in overleg eigen input’.