Voel jij de liefde?

Aan het einde van de middag stond het daar. Groot, beplakt, vol in het zicht. Nog voordat ik het station van Dordrecht heb bereikt, kan ik er niet omheen. Je weet dat het verkiezingstijd is als de fysieke borden met posters van politieke partijen weer het straatbeeld overnemen. Oerlelijk zijn ze. Ouderwets eigenlijk ook. Kan dat in deze tijd niet anders?

Die verkiezingsposters, wat een feest. Lekker nietszeggend. De partij, het nummer op de lijst en een foto van de kandidaten. Of een prachtig plaatje van alleen de lijsttrekker. En heb je ook in jouw gemeente ‘Stem D66’ al gezien? Eerlijk is eerlijk, die is wel makkelijk overal voor te gebruiken. Indirect lijkt de partij te begrijpen dat je geld beter aan andere dingen kunt uitgeven dan verkiezingsposters. Maar dat terzijde. Want bij elke poster denk ik vooral: hoe moet ik me hier ooit tot aangetrokken voelen? Voel jij de liefde?

Het is een raar gezicht; al die posters overal in het straatbeeld. Hopeloos uit de tijd in een periode waarin we alles digitaal met schermen doen. We winkelen online, doen onze boodschappen online en houden contact met elkaar online. Onze telefoon is het enige dat ons soms nog lijkt te verbinden. Zelfs winkeliers communiceren steeds vaker via televisiebeelden. Waarom geen hippe spotjes in het straatbeeld? Een strak geklede lijsttrekker (of juist niet), die ons vertelt welke geweldige plannen hij of zij heeft voor jouw stad. Ik zie het helemaal voor me. Geen nietszeggende posters. Betekenisvolle beelden. Veel beter!

Opmerkelijk dat de politiek is blijven hangen in (houten) verkiezingsborden met papieren posters die ook nog eens lelijk zijn om naar te kijken. Wie zou daaraan vasthouden? En toch knaagt het om volledig te digitaliseren. Want, als je de borden en posters uit het straatbeeld zou weghalen, hoe weten mensen dat er verkiezingen zijn? Op welke andere manier zou je het startschot moeten geven? Niet iedereen is mobiel, ook al denken we dat graag. Hoe bereik je als politieke partij dan exact de juiste mensen? Mensen zullen echt niet zodra de stempas op de mat valt zelf actief op zoek gaan naar informatie. Of wel?

Uit de tijd of niet, misschien is het toch maar goed dat de politiek nog eventjes achterblijft.

Elke 6 weken nieuwsbrief ontvangen?

[contact-form-7 id="679" title="Email formulier"]

Met welk verhaal kan ik jou helpen?

Stuur je e-mail naar info@tekstschrijf-ster.nl. Dan neem ik zo snel mogelijk (telefonisch) contact met je op.

Brenda Dekkers

2x Woordwaarde

Als je Marloes een tekst voor je laat schrijven, dan kun je ervan uitgaan dat je een doortimmerd, kloppend en fijn verhaal krijgt. Met de juiste boodschap, toon en/of zoekwoorden. Ze neemt je wensen net zo serieus als haar vak. Dat komt er nou van als je zo’n sensitief, intelligent en hard werkend mens bent als Marloes. Kortom: het is een plezier om met haar te werken.

Manon

SourceRepublic

‘Marloes verdiept zich in ieder onderwerp (finance, fashion, food, lifestyle, travel) waardoor ieder artikel van hoogwaardige kwaliteit is en geheel voldoet aan de wensen van de klant. Daarbij houdt zij zich altijd aan de briefing en levert waar nodig in overleg eigen input’.