‘Zal ik eens een kopje thee voor je zetten?’

Je bent altijd als eerste op kantoor, ook al kom je van ver. Tegen de tijd dat je collega’s binnenkomen ben je bezig met de volgende deadline. Waar alleen jij je druk om lijkt te maken. Ondertussen ratelen je collega’s aan één stuk door. Af en toe geef je antwoord, maar je moedigt ze niet verder aan. Drinken mag je zelf halen, want niemand biedt aan om dat voor je te doen. Herkenbaar? Voor mij en mijn vriendin wel. Het is een van onze gespreksonderwerpen als we op zaterdagmiddag in de ‘Bagels & Beans’ zitten voor een lunch, voordat we naar de film gaan.
Mijn vriendin verzucht: “Nooit eens zegt iemand tegen mij: ‘goh, zal ik een kopje thee voor je zetten?’.”
Ik zucht met haar mee. Attente collega’s staan hoog op ons verlanglijstje. Maar hoe kom je eraan?

“Verloopt de samenwerking met je baas al beter?” probeer ik.
De blik van mijn vriendin zegt genoeg. Nog zo’n terugkerend onderwerp waar we flink over kunnen zuchten. Bazen die onderbetalen, of in haar geval, standaard te laat betalen. Op een vaste datum je salaris krijgen is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Wat me nog steeds verbaast.
Dat geldt ook voor de eeuwige woon-werkverkeerdiscussie.
“Twee weken geleden staakten de bussen. Ik heb noodgedwongen thuisgewerkt, maar mijn baas was not amused. Vorige week was er opnieuw staking. Ben ik een halfuur naar een station in de buurt gefietst om daar op de trein te stappen. Om het gezeik te ontwijken,” vertelt mijn vriendin.
Ik antwoord met een cynisch lachje. Wat doe je eraan? Ik heb haar al zo vaak het advies gegeven op zoek te gaan naar een andere baan, met minder druk en meer salaris. Maar zoals altijd valt het niet mee om daar tijd en energie voor vrij te maken.
“De volgende keer maken we een sollicitatie-afspraak,” zeg ik bemoedigend, wetende dat ik dat al minstens drie keer eerder gezegd heb.

Niet-attente collega’s zijn misschien nog het minst erge probleem. Doet me wel denken aan de prangende vraag: wanneer heb jij voor het laatst de collega die elke dag als eerste op kantoor is van een kop thee voorzien?

Elke 6 weken nieuwsbrief ontvangen?

[contact-form-7 id="679" title="Email formulier"]

Met welk verhaal kan ik jou helpen?

Stuur je e-mail naar info@tekstschrijf-ster.nl. Dan neem ik zo snel mogelijk (telefonisch) contact met je op.

Brenda Dekkers

2x Woordwaarde

Als je Marloes een tekst voor je laat schrijven, dan kun je ervan uitgaan dat je een doortimmerd, kloppend en fijn verhaal krijgt. Met de juiste boodschap, toon en/of zoekwoorden. Ze neemt je wensen net zo serieus als haar vak. Dat komt er nou van als je zo’n sensitief, intelligent en hard werkend mens bent als Marloes. Kortom: het is een plezier om met haar te werken.

Manon

SourceRepublic

‘Marloes verdiept zich in ieder onderwerp (finance, fashion, food, lifestyle, travel) waardoor ieder artikel van hoogwaardige kwaliteit is en geheel voldoet aan de wensen van de klant. Daarbij houdt zij zich altijd aan de briefing en levert waar nodig in overleg eigen input’.